LAKO Wegtransportmiddelen B.V.

Neueste Meldungen

Tweeling voor Beulink.

Onlangs heeft Beulink in Nieuw-Weerdinge een tweetal identieke mesttankopleggers in gebruik genomen. Uiteraard zijn ook deze tankopleggers volledig op klantspecificatie gebouwd, wat bijvoorbeeld te zien is aan de toegepaste verlichting en de plaatsing van de 6m3 mestpomp en de diverse appendages. De opleggers zijn voorzien van een weegsysteem op de luchtbalgen om overbelading in de hand te houden.

Uiteraard zijn ook deze opleggers voorzien van het sublieme Lako B11 besturingssysteem met slechts 4 draaipunten, waarbij de praktijk inmiddels heeft uitgewezen dat bandenprestaties tot 400.000 km geen uitzondering zijn!

 

Lako oplegger in de kassen.

Pieffers Kasfundatie B.V. uit Hoek van Holland nam recentelijk de hieronder afgebeelde semi-dieplader in gebruik. Vanwege de wendbaarheid zijn de laatste twee assen van de oplegger gedwongen gestuurd m.b.v. Lako stangenbesturing. Om de oplegger makkelijk te kunnen beladen met zeer hoge lading is het dak uitgevoerd met een hydro-pneumatisch hefdak waarbij de linker- en de rechterzijde eventueel apart te bedienen zijn waardoor niet altijd de schuifzeilen aan beide zijden geopend hoeven worden. Hierdoor is zelfs bij het laden eventuele kwetsbare lading maximaal beschermd.

Omdat Pieffers, vanwege hevige concurentie op de binnenlandse markt, bezig is zijn werkterrein te verleggen naar het buitenland, besloot hij tot aanschaf van deze schuifzeilgesloten oplegger. Deze is bijna 4 ton lichter dan zijn vorige oplegger en biedt tevens optimaal bescherming aan zijn machines, gereedschappen en materialen.

 

Multifunctionele auto afgeleverd.

De op de Carrosserie Vakdagen Hardenberg 2010 gepresenteerde multifunctionele MAN is inmiddels afgeleverd aan TCU in Ulft. Zoals ook al in het nieuws van Hardenberg vermeld is deze auto voorzien van een afneembaar Transcom kettingsysteem en een schotel.

Als containerauto wordt het 30-tons Transcom containersysteem gemonteerd. Aan de achterzijde is de auto voorzien van een vangmuilkoppeling en een hydraulisch te bedienen schaarbumper met een slag van 1 meter zodat ook lange afzetcontainers veilig te vervoeren zijn. Om de auto ook als kraanwagen in te kunnen zetten is deze tevens voorzien van een Palfinger-Epsilon kipper kraan die, bij gemonteerde knijperbak, binnen de voertuigbreedte op te vouwen is.

Als de auto als trekker ingezet moet gaan worden kan het containersysteem binnen 10 minuten gewisseld worden tegen een schotel. Deze schotel is voorzien van een verwisselbaar hartstuk (2" en 3,5") zodat zowel normale opleggers als zware diepladers getrokken kunnen worden. Om maximaal gebruik te kunnen maken van de trekker is de schotel op een schuifframe gemonteerd, waarbij dit frame op 2 verschillende plaatsen op het chassis gemonteerd kan worden. Hierdoor kan de schotel in totaal zo'n 1500 mm in lengterichting verschoven worden en is het dus mogelijk om met zware diepladers de maximaal toegestane aslasten volledig uit te nutten (schotel ver naar voren) of om een oplegger met een korte staartstraal aan te koppelen (schotel ver naar achteren) bijvoorbeeld een kiepoplegger of een city-trailer.

 

Carrosserie Vakdagen Hardenberg 2010.

Ook op de komende Carrosserie Vakdagen in Hardenberg zult U LAKO Wegtransportmiddelen aantreffen. Van 20 tot en met 22 april aanstaande zullen wij U weer een fraai staaltje speciaalbouw tonen. Op de langste stand van de beurs (ruim 32 meter !) treft U een speciale dieplader voor het transport van Chalets. 

Door het 5,5 meter uitschuifbare diepbed dat vrijwel tot op het wegdek kan zakken is het mogelijk om een 14 meter lange en 4,15 meter hoge chalet met permanente ontheffing te vervoeren. De wielen van de chalet staan in de laagste stand van het diepbed slechts 18 cm boven het wegdek.
 
Deze oplegger heeft een diepbed dat aan de achterzijde tot vloerhoogte en aan de voorzijde tot bovenzijde nek kan worden geheven. Hierdoor is het mogelijk om met een caravantrekker tot op de nek te rijden. Ook qua sjorren van de lading is de oplegger “state-of-the-art” met een hydraulische spaninrichting en hydraulische ondersteunings bokken. Om de oprijhoek zo klein mogelijk te houden is deze aan de achterzijde voorzien van opklapbare en uitschuifbare oprijbruggen met een totale lengte van 7,5 meter. Uiteraard is de oplegger voorzien van draadloze nabesturing en zijn tevens alle andere functies draadloos te bedienen.
 
 
Op deze oplegger wordt een 4-assige multifunctionele MAN getoond. Het voertuig is voorzien van een Epsilon opvouwbare kieperkraan met een grote gieklengte. Deze kraan kan met gemonteerde knijperbak achter de cabine opgevouwen worden. Dit voertuig kan d.m.v. een afneembaar containerafzetsysteem en een afneembare 3,5” zwaarttransportschotel naar believen ingezet worden, hetzij als containerauto (in combinatie met de kraan), hetzij als (zwaartransport)trekker. Doordat de schotel op een schuifframe ligt en tevens is uitgevoerd met een wisselbaar hartstuk (ook 2”) kan de auto ingezet worden voor alle soorten opleggers.
 
U kunt ons vinden in de Amethyst hal op standnummer 109. Wij nodigen U van harte uit ons een bezoek te brengen.
 

Allereerste Palfinger portaalsysteem geleverd.

Kort geleden is door Heinhuis Auto- en Metaalrecycling in Eibergen t.b.v. van Duitse vestiging Stadlohner Recycling het allereerste Palfinger Palift Portaalarmsysteem op Nederlandse bodem afgeleverd. Het betreft hier een op een DAF CF opgebouwd 14 tons systeem voorzien van telescooparmen en een radiografische afstandbediening. Het voertuig wordt inmiddels volop ingezet.

Voor meer nieuws zie nieuwsarchief! 

 

Kontakt

LAKO Wegtransportmiddelen B.V.
Kiefteweg 84
7151 NS Eibergen (Gld)

Tel.:
+31 (0)545 - 47 17 95
Fax:
+31 (0)545 - 47 72 77
E-mail:
info@lako-eibergen.nl
Nederlands English Deutsch
© LAKO Wegtransportmiddelen B.V. - Sitemap