Hier vindt u een overzicht van speciale trailers die door LAKO Wegtransportmiddelen zijn ontwikkeld en geproduceerd.
De kiptrailer voor J.G. Tessemaker heeft een inhoud van 30 m3 en is voorzien van aluminium afdekkleppen. Daarnaast is de stootbalk opklapbaar ten behoeve van het asfalttransport. De kiptrailer is gedwongen gestuurd middels het LAKO stangenbesturingssysteem.
De dieplader is ingericht voor het vervoer van bosbouw machines. De 3e as is een smalspooras, hierdoor kan de machine "over" de as geladen worden. Door deze uitvoering kan de machine eenvoudig vervoerd worden, waar anders een uitschuifbare, gedwongen gestuurde oplegger met 3 assige trekker ingezet moet worden.
Een drie assige wipkar speciaal geconstrueerd voor gebruik achter een landbouwtrekker. Deze aanhangwagen is hydraulisch gestuurd op de laatste 2 assen en is tevens uitgevoerd met nabesturing. Om een zo groot mogelijke laadlengte te behalen is deze 2 meter hydraulisch uit te schuiven, waarbij vloerdelen meeschuiven zodat de laadvloer een gesloten geheel blijft. Ook is de vloer aan beide zijden te verbreden. Deze verbreding doet opgeklapt dienst als zijschotten.
Vanwege de specifieke toepassing is deze aanhanger voorzien van een hydraulisch geveerde dissel. Deze biedt tevens de mogelijkheid de aanhanger aan de voorzijde in hoogte te verstellen. De voorst (vaste) as is omwille van manouvreerbaarheid te ontlasten. Alle functies die tijdens het rijden gebruikt kunnen worden zijn draadloos te bedienen.
2-assige dieplader oplegger voor het vervoer van o.a. stacaravans. De oplegger is voorzien van een hefbaar diepbed waardoor zowel een dieplader als een semi-dieplader ontstaat. Doordat de oplegger 5,40 meter uitschuifbaar is, is het mogelijk een laadlengte in het diepbed te creëren van 14,50 meter. Beide achterste assen zijn gedwongen hydraulisch gestuurd en voorzien van nabesturing, Ecas luchtvering en EBS. Hierdoor is het mogelijk in de cabine van het trekkende voertuig de aslasten af te lezen en is het ook eenvoudig mogelijk om RSS (Roll Stability Support) te activeren. Om de stacaravans zonder schade op te laden en te lossen is, naast het hefbare diepbed, een tweetal lieren geplaatst waarvan de ene in de nek en de andere in de oprijbruggen. Hierdoor is het mogelijk de caravan gecontroleerd op- en af te lieren. De grote oprijbruggen zijn dubbel scharnierend uitgevoerd. Daarnaast zijn ze verlengbaar door een tweetal tegen de bruggen op te bergen oprijgoten. Hierdoor onstaat een zeer kleine oploophoek van slechts 4,8 graden |
5-assige dieplader aanhangwagen voor het transport van kranen, graafmachines e.d., gebouwd voor de firma Kuypers in Kessel. Van de aanhangwagen zijn, als een van de weinige aanhangwagens in Nederland, de drie achterassen gedwongen gestuurd. De aanhangwagen heeft een breedte van 3 meter, en kan d.m.v. verbredingsdelen verbreed worden naar 3,5 meter en is voorzien van hydraulische oprijbruggen.
|
Een speciale zeer lage aanhangwagen voor het vervoer van gestrande trekkers. Deze aanhangwagen is gebouwd voor Wielsma’s Internationale Autoservice in Apeldoorn. De aanhangwagen is speciaal aangepast om een ideale combinatie te vormen met een zware bergingsauto. Het voertuig is voorzien van een pneumatisch beweegbaar middendeel om de oploophoeken zo klein mogelijk te houden. Dit o.a i.v.m. het transport van de zogenaamde Low-Deck trekkers met een extreem lage schotelhoogte en een zeer geringe bodemvrijheid. |
Een drie meter uitschuifbare 4-assige aanhangwagen voor het vervoer van asfaltfrezen. De aanhangwagen is voorzien van een liftbare tweede as en een naloopgestuurde laatste as. Daarnaast is deze voorzien van dubbelscharnierende hydraulische te bedienen oprijbruggen, die tevens (afzonderlijk) in breedte verstelbaar zijn. |
Een speciale dieplader voor het bergen van grote voertuigen als bussen, vrachtauto’s en getrokken materieel, gebouwd voor Wielsma’s Internationale Autoservice in Apeldoorn. De dieplader wordt gebruikt om gestrande voertuigen in het buitenland te repatriëren en tegelijkertijd een vervangend voertuig vanuit de thuisbasis mee te nemen waardoor dure reparaties in het buitenland niet nodig zijn. Door voor een dieplader te kiezen wordt het algemeen voorkomende probleem van (veel) te hoge achteraslasten bij normale bergingsauto’s vermeden en hoeft het te bergen voertuig niet rijdbaar te worden gemaakt. Het betreft een twee assige hydraulisch gestuurde dieplader waarbij beide achterassen gestuurd zijn. Om grote voertuigen te kunnen laden is de dieplader 5,40 meter uitschuifbaar en heeft dubbele (ondersteunde) oprijbokken,die meer dan 180 graden opklapbaar zijn. Hierdoor en door de hefbare middenplateaus is de oploophoek minimaal is. Om krappe passages te kunnen nemen kan tijdens het rijden de oplegger radiografisch bijgestuurd worden en kent de luchtvering meerdere rijhoogtes, natuurlijk ook vanuit de cabine te bedienen. Deze oplegger is een verder ontwikkelde versie van de eerste oplegger die inmiddels bijna 3 jaar naar volle tevredenheid onderweg is. |
Het betreft hier een 2 assige gestuurde dieplader waar op de nek een Palfinger PK42502 autolaadkraan met een hefvermogen van 42 Tonmeter is geplaatst. Deze kraan is d.m.v. een dieselaggregaat, geplaatst in de kopstraal van de oplegger, volledig selfsupporting. Van de oplegger zijn beide achterassen hydraulisch gestuurd, en voorzien van een afstandbedienbare nabesturing waardoor vrijwel iedere bocht te nemen is. Het diepbed is uitgevoerd als ketelbrug (d.w.z. 2 buitenliggers) en is 6 meter uitschuifbaar. Vanwege de geringe bodemvrijheid is de oplegger uitgerust met ECAS luchtvering waardoor meerdere rijstanden mogelijk zijn, met behulp van een afstandbediening vanuit de cabine te regelen. Door de bijgeleverde hulpstukken als uitneembare rongen, oplegbokken en traploos verstelbare breedteborden is de oplegger voor vrijwel iedere transportklus in te zetten.
|
LAKO Wegtransportmiddelen B.V.
Kiefteweg 84
7151 NS Eibergen (Gld)